Φυσικοθεραπεία

Ο κύριος στοχος της φυσικοθεραπείας είναι η αξιολόγηση και η θεραπεία τραυματισμών και παθήσεων που αφορούν το νευρομυοσκελετικό σύστημα.
Βλάβη σε δομές μπορεί να προκαλέσει πόνο, μούδιασμα, κάψιμο, αίσθημα τρυπήματος σαν από καρφίτσες/βελόνες, πρήξιμο, δυσκαμψία ή αδυναμία. Ο ρόλος του φυσικοθεραπευτή είναι να εντοπίσει τη δομή που προκαλεί τα παραπάνω συμπτώματα ώστε η θεραπεία να είναι στοχευμένη και να προληφθεί το ενδεχόμενο επανατραυματισμού.
Στην πρώτη συνεδρία πραγματοποιείται η λήψη ιστορικού και η κλινική εξέταση του ασθενούς με ειδικές κλινικές δοκιμασίες (special tests), ώστε να προσδιοριστούν η φύση και το αίτιο του τραυματισμού. Κατόπιν, ο φυσικοθεραπευτής μπορεί με τη χρήση των χεριών του να κινητοποιήσει τυχόν δύσκαμπτες αρθρώσεις, να σχεδιάσει ειδικό πρόγραμμα θεραπευτικών ασκήσεων για την ενδυνάμωση των αδύναμων μυών και να συμβουλεύσει σχετικά με τις δραστηριότητες που θα πρέπει να αποφεύγονται ώστε να επιταχυνθεί η αποκατάσταση.
Βασικός στόχος της θεραπείας είναι η αποκατάσταση της φυσιολογικής, συμμετρικής και χωρίς πόνο κίνησης.

Ενδεικτικές παθήσεις που αντιμετωπίζονται είναι:
  • Αυχενικό Σύνδρομο
  • Κεφαλαλγία τάσης
  • Οξεία και χρόνια οσφυαλγία-ισχιαλγία μηχανικής αιτιολογίας
  • Σπονδυλόλυση-Σπονδυλολίσθηση
  • Αρθρίτιδα, Ρευματοπάθεια
  • Νευραλγία
  • Κάκωση μηνίσκου
  • Ρήξη χιαστού συνδέσμου
  • Χονδροπάθεια επιγονατίδας
  • Σύνδρομα υπέρχρησης (επικονδυλίτιδα, σύνδρομο καρπιαίου σωλήνα κ.α.)
  • Λειτουργικές μυϊκές ανισορροπίες (πχ. Κύφωση, λόρδωση, σκολίωση)
  • Αθλητικές κακώσεις (κάταγμα, διάστρεμμα, θλάση, τενοντίτιδα κ.α.)
  • Μετεγχειρητική αποκατάσταση (αρθροπλαστική ώμου, ισχίου, γόνατος, συρραφή μηνίσκου-χιαστού συνδέσμου κ.α.)
  • Γυναικολογική παθολογία (προβλήματα πριν και μετά την εγκυμοσύνη, ακράτεια, οστεοπόρωση κ.α.)